lördag 23 juli 2011

Ingen bloggsemester

Haha, kunde ju inte hålla mig, måste ju berätta om semesterns första båttur. Idag skulle vi ut och fiska makrill och gubben har kollat vädret hela dagen på dator. Men vad hjälpte det haha! Vi tog oss till båten och åkte ut inte speciellt långt men en liten bit. Ankaret släpptes i och ena sonen fick stagg på krokarna och släppte ner. Då hördes första smällen. Upp åkte allt och startade motorn och iväg till bryggan. Hur grått som helst är det på himlen pratar med barnen och säger att de skall gå till bilen så fort de kommer upp ur båten. Upp med ungarna och skickade iväg dem när jag kommer upp ur båten börjar det blåsa och blåsa och jag trodde nästan att jag skulle blåsa i och det börjar regna och regna och blåsa. Har nog aldrig varit med om så stora och hårda regndroppar någonsin. När jag hade kommit ca 10 meter så var jag genomblöt. Hjälp undrar hur rädda barnen är? När jag väl kommer till bilen (ca 800 meter) sitter barnen och skrattar och är helt genomblöta och mamman vad gör hon? Jo sitta i bilen med så blöta kläder så jag knappt kan röra mig så av med allt och på med handduk. Jo, sätena i bilen tar nog minst en vecka innan de är torra och gubben han kom också med men det tog ju en stund. Haha detta kommer nog att vara det bästa sommar minnet jag kommer ha i år. Och nu är vädret hur fint som helst, kanske en båttur? Nej tror nog det får bli en annan dag, blir för dyrt då gubbens mobil inte klarade skyfallet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar