söndag 1 april 2012

Illa, illa

Ja, en anställningsintervju klockan 5.30 på IKEA i Kållered, hur ska det gå för en som mig? Jo det gick bra att åka dit, bara 5 mil klockan 4 på morgonen, kanske startade jag lite tidigt, jag trodde ju att det var längre. Gruppintervjun var okej, men jag hade ju ingen aning om att man även skulle ha en enskild, den gick inget vidare och två dagar senare fick jag mail om att de hade gått vidare med andra. Vet inte ens om jag var så sugen på jobbet och undra om det påverkade alldeles för mycket, samtidigt som jag verkligen behöver sommarjobb. Samtidigt är jag mycket nöjd av att jag kom med på intervjun, det var bara 2000 sökande och de skulle anställa 10- 15 stycken och intervjun hade de plockat ut ca 50 stycken, så jag känner mig ändå mycket nöjd och jag vet hur jag ska ladda för nästa intervju och hur det känns och hur jag blir.

Nu har nästa kurs startat och det är den sista innan sommarlovet. Ska bli mycket skönt! Sen är det bara 1 års studier kvar. Känner mig mycket orolig igen för allt som har med barnens skolor att göra. Snart ska ju lilleman börja i förskoleklass och det ska bli spännande hur de kommer att bemöta honom, Jag har redan ont i magen! Sen går ju resten av alla tankar till alla runt mig som mår dåligt av olika orsaker, Tänk om alla bara kunde vara lyckliga och livet lite enklare!

I tisdags efter skolan åkte jag hem och såg en krock, en bil som bara svängde rakt in i en lastbil precis framför mig, läskigt. När jag är på väg hem så börjar bromsarna låta, skit! Plockade ner skiten och det är bara metall mot metall, KUL! Det var bara att försöka byta, men det gick inte, måste ha specialverktyg. Dagen efter köpte gubben verktyget, men vi fick det inte att fungera eller ens fatta hur det skulle användas. Men tacka vet jag youtube, sökte, hittade och fattade. Ena sidan tog ca 5 timmar och andra sidan på bilen tog ca 10 minuter, haha vad lätt allt är när man vet hur man ska göra.

Sen har jag börjat drömma igen och helt konstiga drömmar. Undrar om det finns piller för att slippa drömma, det hade varit så mycket enklare att slippa vakna på morgonen och ha tankar om en sjuk dröm också! Kanske är det bitterhetens dag idag eller vecka. Men jag har bestämt mig för att nästa vecka ska gå i lyckliga drag och inget jobbigt ska finnas. Lycka till med det!! ha en fortsatt bra söndag och en mycket bra start på nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar