onsdag 14 april 2010

Utvecklingssamtal

Har haft seminarie halva dagen, lätt som en plätt. På väg hemåt skulle jag svänga in och hämta mitt närvaro schema från praktiken. Men som vanligt när det gäller mig så måste allt strula, min handledare fick för sig att jag hade varit borta en fredag och det har jag inte varit men hon vågade inte göra fel så hon var tvungen att emaila vfu samordnaren Jag blir så trött på detta. Så jag får se är jag får tillbaka de papprena. Lagom irriterad, laddade jag för äldsta sonens utvecklingssamtal, har haft en hel del konflikter angående hans skolas information och upplägg av hans studiegång. Som tur var gick det städat till, men jag höll på att flippa över några gånger, men jag höll mig lugn. Min äldsta son har ej fått godkänt i matte och just nu har han inget särskilt stöd i matte, funderar hur de tänker! Han har aldrig fått ett betyg i matte. När vi skulle skriva på åtgärdsprogrammet för matten blev jag riktigt arg, det ända som står är att han måste ta mer ansvar, han måste göra si, han måste göra så. Inget om vad skolan har för ansvar eller vad läraren ska göra för att hjälpa honom, bara vad han ska göra TA MERA ANSVAR. Vilka jävla puckon!!! Men som tur är, är hans mamma just nu vän med sin dator och hon verkligen älskar att leta information, så hon gick in på Skolverkets hemsida och fann en massa användbar information. Så jag sa att detta och detta ska finnas med på åtgärdsprogrammet och vägrade godkänna det. Skrev till en hel del kommentarer, jag hoppas verkligen att detta kommer fram till rektorn och att han vågar ta tag i det.
Jag har ju skickat iväg en del mail till rektorn på hans skola, har nu väntat i 3 veckor på svar men alltid undanflykter, efter flera påtryckningar så får man alltid tillbaka undanflykter. Undrar när dessa ska lära sig att ta ett ansvar för sina jobb?? Men förhoppningsvis ska vi få till ett möte med skolan snart och då ska de få höra både det ena och det andra.Jag ska försöka skapa en punkt lista och ge dem adressen till skolverkets hemsida. Jag kanske även måste informera om vad skolverket är för något, för jag tror inte att de har hört talas om det namnet innan. Det ända som är synd är att han går sista terminen i nian nu, så jag tror inte de kommer att ta detta på allvar utan de kommer att släppa det direkt efter att han slutat nian. Men det gör inte så mycket, för skolan får en paus i ett år, sen börjar nästa son i sjuan och när han går ut nian så får skolan ett års paus igen innan nästa son börjar sjuan och går ut nian, sen får skolan ytterligare ett års paus tills sista sonen börjar skolan. Tur att man har 4 söner. Och stackars skolan som ska stå ut med mig i nio år till. Så jag hoppas verkligen att det blir en stor förändring under dessa år,och till det bättre. Och förhoppningsvis så har man lärt sig allt man behöver lära sig och vet var man ska trycka på någonstans.
Men jag måste tacka min dator för att du är ett helt fantastiskt verktyg och du gör ett fantastiskt bra jobb. Bra jobbat!!! Tack för att du finns, du är det bästa köp jag någonsin har gjort.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar