söndag 18 juli 2010

Nytt filter till poolen

I fredags hände det lite saker. Insåg att pumpen till barnens pool inte fungerade. Skit också. Köpte ny pool förra året. Pumpen bara 1 år gammal. Kanske inte den bästa pumpen för man fick göra rent den 3 gånger om dagen fast det bara skulle vara en gång i veckan. Men tittade runt lite och hittade en lika dan pump på Rusta för 400 kr. Gubben iväg och skulle köpa den, men hittade en sandfilterpump istället 3 gånger dyrare men nu efter 3 dagars körning av den nya pumpen så är det definitivt värt det. Den är hur bra som helst, man backspolar filtret någon gång ibland eller en gång i veckan tills vattnet blir rent ca 3 min. Hur lätt som helst. Den andra fick man hålla på och skölja filtren hur länge som helst flera gånger om dagen. Fast det finns ju alltid ännu bättre filter allt handlar bara om priset...
Idag har jag klippt gräsmattan och staplat ved. Riktigt snyggt blev det.
Gubben har skadat axel så han kunde inte göra mycket. Var i väg akut hos läkaren och röntgade axeln och fick en kortison spruta. Inte bra. Hoppas det blir bättre snart.
Köket har vi fortfarande inte börjat med. Men det har ju varit fantastiskt gott väder så vi får börja med det sen när allt lugnat ner sig. Har ju haft 3 sjuka barn med feber i en vecka snart.
De barn som har varit friska har varit med gubben och fiskat makrill 2 dagar i rad i går fick de sammanlagt 9 makrillar. Medans jag var hemma och passade minstingen som hade hög feber. Ena sonen fick 3 makrillar på samma gång, skulle gärna velat se honom då. Men nu ska jag se om jag hittar kudden, vi ses...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar