tisdag 21 juni 2011

Hallå eller vad hände egentligen?

I söndags fyllde äldsta sonen 17 ÅR, HUR KAN HAN VARA LIKA GAMMAL SOM MIG? Ett jätte stort grattis till honom och nu är det bara ett år kvar tills han är myndig. Jag kan inte riktigt förstå detta fenomen. En dubbel jordgubbstårta och lite cash till plutten på hans stora dag, hoppas han blev nöjd.

I lördags var det dags att hälsa på det stora varuhuset i Bäckebol och köpa en TV-bänk som jag har längtat efter så länge. Tyvärr så blev det ju shoppat en hel del grejer till såsom stekpanna, konsoler, lite små skit och det man alltid kommer hem med värmeljus och stearinljus.

Nu efter många om och men och flyttning av möbler och inredning och omplacering och flyttning igen, ursågning och kabeldragning, huller om buller runt i halva huset så står nu tv-bänken på plats, tv har flyttats upp 15 cm på väggen. Vitrinskåpen som satt i köket har skruvats ner och tömts och flyttats till storarummet och nu sitter även de på väggen. Imorgon är det skurning, putsning av glasluckor och fylla skåpen med saker igen.

När skåpen i köket plockades ner så insåg väl alla att det även var tvunget att måla och tapetsera om i köket. Solen har blekt den tapeten rejält och alla hålen från skåpen såg inte så trevliga ut. Projekten denna sommar kommer aldrig att ta slut och det bästa av allt är att det bara kommer att bli trevligare och snyggare här hemma. Jag hoppas bara att tiden finns och att pengarna räcker till allt som man vill ha gjort. Så göbbe lilla jobba över så mycket du bara kan, så jag kan fixa till vårt eländiga hem till ett hemtrevligt och mysigt hem. Jag vill gärna ha ett helt tak och ett varmt golv i storarummet också och glöm inte altandörren och de nya fönstrena jag vill ha också hihi, älskar dig också.
Ha en bra vecka, och njut av det eländigt mysiga vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar