tisdag 23 februari 2010

Bra start på veckan

Veckan började bra ett magsjukt barn, stor killen ont i kroppen mellan kille 3 ont i magen bara mellan kille 2 frisk än så länge, tur att bara en har kräkts. Missat skolan i 2 dagar nu tyvärr eller rättare sagt skönt så har man inte missat något. Undrar verkligen vad denna kurs går ut på?
Trodde faktiskt att man skulle få lära sig mycket nya saker. Det ända jag just nu har lärt mig är att kursen inte ger mig ett skit.
Tur att vi ska ut på praktik på måndag då kanske det händer lite mer.

Mannen har lagat middag så många gånger i år att jag blir chockad och duktig är han också riktigt god mat.

Har precis stickat klart hans mössa ska bara sy ihop den. Hoppas den passar bättre än den förra den blev väldigt mycket för stor.
Vet inte riktigt vad jag ska sticka härnäst. Har 2 nästan klara mössor ska bara sticka någon sak på dem vet inte riktigt vad jag klarar av att göra, hade varit roligt att göra en solros, men hur fasen stickar man en solros.
Försökte mig på ett flygplan men det blev inte bra.
Ska nog hålla mig till blommor de blir åtminstonde rätt okej man ser ju iallafall att det är en blomma.
Önskar att jag hade mer tid att hitta en rolig hobby. Sticka tar så lång tid innan man ser att det blir något.
Önskar att snön kunde försvinna så att man kan bli klar med huset. Har massor att göra lägga nytt tak på tvättstugan sätta upp panel på ena sidan, satt upp lister i hallen och Ms rum, nytt golv i stora rummet, Renoverat köket, behöver riva upp halva golvet ner till grunden det är inte så roligt att göra nu under vintern, så snälla låt det bli VÅR någon gång så man kan få ut sågen!
Tycker jag har varit lite gnällig idag men ibland måste man vara det också.
Imorgon är en ny dag och då ska jag ta tag i mitt liv igen, röja upp i hemmet och i hjärnan kanske även magen om man nu blir magsjuk =)

Erfarenheter gör en bara starkar. Glöm inte det och lev livet som det är.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar