torsdag 25 februari 2010

Nästan en hel dag i skolan fantastiskt.

Morgonen började sådär eftersom jag inte gick och la mig i tid så var jag väldigt trött, självklart så försov jag mig, väcktes av min samåkare klockan nio. Det blev lite stressigt eftersom jag skulle lämna minstingen på dagis 8.45. Men som tur var kom jag iväg, föreläsningen började kl 10.00 kom BARA 20 minuter sent. Lite intressant föreläsning om tvåspråkighet.
När föreläsningen var slut och vi skulle luncha så självklart vräker snön ner igen och vilka flingor stora som mattallrikar (lite överdrivet kanske).
Efter lunch skulle vi ha seminarie med Bengt 2 men oj hade han glömt det! Ena tjejen hämtade Bengt2 på hans kontor och hade som vanligt en ganska flummig timme där filosofin trevade iväg rejält. Men jag undrar om allt ska handla om forskning och forskningsteorier för det är inte riktigt samma sak som det verkliga livet. Nästa vecka är det ju praktik som gäller så jag undrar om man bara ska observera och kolla om alla dessa teorier och forskningsresultat stämmer? Vi ska ju reflektera över vad vi har lärt oss och vi har ju bara lärt oss teorier.
Det kan ju bli riktigt spännande. Mina erfarenheter är att teori och praktik är 2 helt skilda saker och väldigt sällan hör ihop fast det skulle vara spännande om det för en gångs skull hängde samman och man får lite ny erfarenhet.

Väl hemma så blev det världens lyxigaste middag korv med bröd.
Och gubben har skottat taket Helt galet vad sjukt mycket snö det har kommit och som alltid gjorde han ett kanon jobb.
Har pratat med systeryster halva kvällen och jobbat på bloggen ändrat mallar, gadgetar, färger och typsnitt fram och tillbaka men insåg att jag gillar denna bäst. (min lilla blogg)


Men nu ska jag lämna dig för i kväll sov så gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar