onsdag 11 augusti 2010

Sovrummet nästan klart

Har fått målat sovrummet efter att ha satt upp nya gips, spackel och slippning. Blev två olika nyanser av grått, en mörk och en lite ljusare. ÄR INTE RIKTIGT NÖJD MED DEN ljusare men den får duga så länge. Fick målat en blomma på ena väggen, den blev rätt okej inte riktigt som jag har tänkt mig, men det blir det sällan. Nu saknas bara ett nytt golv och hälften av taklisterna men de tag slut på hemmalagret. Dags att köpa ett nytt lager det mesta börjar ta slut. Kökstaket är fortfarande inte målat men har ju gjort lite andra saker istället. Alltid roligt att ha flera projekt eller? Som sagt att aldrig riktigt bli klar det är en utmaning det med.
Just nu väntar jag bara på bättre väder, så att det blir några turer till med båten ut på havet. Lite makrill fiske också kanske.
Känner att tiden bara rullar iväg. Barnen börjar skolan om drygt en vecka. Jag börjar i skolan om ca 3 veckor och gubben har semester 2 veckor till GÖTT ÄR DET. Så nu ska jag njuta av det sista lugnet före stormen.
Nu ska jag försöka ta tag och börja kvistlacka paneltaket i köket. ses om några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar