fredag 18 mars 2011

Oj, vad tiden rullar på.

Ja, vad har egentligen hänt sista tiden? Tenta skrivning säger väl allt, då har man inte tid med något annat. Den lämnades in igår, helt underbart kändes det då. Idag har jag börjat läsa de andras rapporter och håller på med en opponering. Just nu känns det inte så bra, jag suger verkligen på att skriva rapporter. Varför skall de andras vara så mycket bättre? Läste igenom hur man opponerar och hur rapporten skall vara upplagd, hjälp har jag missuppfattat allt som vanligt? Varför kan jag inte se hur det skall göras, göra mitt upplägg på samma sätt som de andra. Jag får helt enkelt hoppas på att det inte finns något som är rätt eller fel, hoppas, hoppas! Inser att jag gjort vissa stora fel, men får helt enkelt hoppas på att den ändå blir godkänd. Men varför skall man tänka som alla andra? Som vanligt skiljer jag mig från mängden. Men det är väl tur det för annars hade det ju inte varit någon mening med att plugga! Jag skall ju faktiskt lära mig!

Nu börjar helgen och det blir väl storstädning som gäller, inget har hunnits med under denna skrivvecka. Jag funderar när såg jag en tvätt hög senast? Här finns det bara stora tvättberg funderar om den räcker till månen denna gång. Det har varit alldeles för mycket saker som hänt sista tiden. Alla olika läkarbesök och laser behandling som gubben har varit på, akuten med sonen, jag på pencillinkur, möten med barnens skola, praktik med bedömning,snurrig kurs. Men snart är den slut. Blir jag godkänd på tisdag så kan jag släppa denna kurs och bara tänka på nästa kurs, hoppas bara att den är bättre upplagd. Sen är det SOMMARLOV. Ska bli helt underbart!!!
Alla ni som läser min flummiga, mitt liv och tycka synd om mig själv blogg önskar jag er alla en underbar och solig helg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar