onsdag 26 oktober 2011

Inget golv lagt

Nej, det blev inget golv lagt, på dörren knackade det och jag öppnade och in kom världens dunderförkylning. Det blev att ligga i sängen hela helgen. Inte direkt sysslolös, då det var två böcker som skulle läsas. Farfar var rasbiolog och ett öga rött. Helt okej böcker att läsa. ur mycket jag har lärt mig är en helt annan sak. Nu längtar jag bara efter att bli superfrisk och ha hur mycket energi som helst, så att golvet blir lagt, väggarna spacklade, slipade och målade.

I sommras köpte jag en tapet, den har inte kommit upp än då jag inte vet eller har bestämt mig om det skall bli en fondvägg i sovrummet eller storarummet eller om man skall sätta upp den i köket. Det blir antagligen köket. Jag önskar mest av allt att jag hade hur mycket tid som helst att bara göra det jag vill och att ngon bara serverade mig mat när jag vill och någon annan tar tag i allt de andra som skall göras, det tråkiga.

Nästa vecka är det höstlov för barnen och jag har tenta skrivning, en riktigt dålig kombination, plus att det är kursavslutning på torsdag och den nya kursen börjar på fredagen. Men som tur är så är allt klart idag som skulle göras med skolan och basgruppen och imorgon börjar jag med tentan eller till och med idag. Tänk om jag bara kunde komma igång så jag är klar på fredag och golvet kunde läggas denna helg. Bara vänta och se haha.

Jag har även börjat sticka igen då jag känner att det är otroligt avslappnande. Det ända tråkiga är att värken i armarna och domningarna i fingrarna kommer tillbaka. I natt vaknade jag av att lillfingret och ringfingret var helt bortdomnade. Oftast brukar det släppa efter att man har skakat och börjar röra fingrarna och armen men inte i natt, blev lite lätt irriterad. Det är fortfarande inte bra och klockan är halv tre nästan 12 timmar har det hållt på, fast det är något bättre. Men, men det blir väl bättre om 100 år, då slipper jag bekymra mig om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar