tisdag 18 oktober 2011

Sitter nu på föreläsning om apartheid och vad som hände efter med en inkluderande skola. Blir rätt imponerad att de har kommit så långt, självklart är det långt kvar men så även i Sverige.

I helgen och igår har min man köpt golv till nedervåningen. Äntligen, har bara väntat i tio år. Var runt hela lördagen och letade golv men hittade inget i rätt prisklass. Men vi bestämde oss för furugolv, haha fulfuru och jag hatar ju furu. Hur går detta ihop???
Furu är fint så länge det inte gulnar, Så nu skall golvet läggas och Sen skall det lutas och sedan vitoljas. Nu ligger det i stora rummet och bara väntar på att läggas, det skall ju ligga minst i 48 timmar. Det mest spännande är att det är 42 kvadrat meter som skall läggas. så vad alla möbler skall ta väggen har jag ingen aning om men allt skall bort så det går fort att lägga och luta och olja. Det kommer att bli kaos i några veckor framåt och det blir en utmaning. Haha, men vi har ju varit med om värre o_O.

Nu bara längtar jag till på fredag då vi kan börja lägga golvet, men först en stor flytt av möbler, sängar, tv-möbler, hyllor och all annat bös som ligger.

Nu dags att återvända till föreläsningen, ha en stormig och underbart regnig dag, jag bara myser :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar