onsdag 14 mars 2012

Processdag 14/3

Idag var det delredovisning, jag hade hoppats på respons men den uteblev. Det var hållbarhetsdag och det var lite intressanta föreläsningar och vi hade satt upp våran bild rulle i salen föreläsningen var. Det var en tjej som hade många mål och klättrat upp på mount everest och även hade rekord i fridykning. Lite intressant och hon berättade många bra saker och mental träning. En annan sak som hon tog upp var att nå ett mål i taget, men att man kunde ha flera. Kompisen V och jag skrattade gott och funderade på hur många barn hon hade. Är det verkligen möjligt att bara göra en sak i taget när man har fyra barn och man och så ska man hinna med sig själv också. Jo, lite mental träning skulle jag verkligen behöva ha, även kunna ligga och inte ha en tanke i huvudet, men hur lätt är det? -mamma, mamma, mammmma jag vill ha mjölk= barn 1. - Hjälp mig med läxan mamma,= barn 2. -Vad blir det till middag, mamma =barn 3. -Jag är hemma från jobbet= mannen. Mamma han lyssnar inte på mig=barn 1. - Mamma jag fattar inte denna uppgiften= barn 4. Blabla, mamma, han är dum mot mig blabla. Jo, jag har insett det är inte hållbar utveckling att skaffa 4 barn.

Sen kan vi snart odla eget kött, äta mindre kött, enbart odla grönsaker m.m. Men vad hände med mångfalden? Tror inte att enbart grönsaksodling är bra heller, men däremot en balans behövs.

Det bästa med att se hela bilden uppsatt är när jag ser likheterna i hur vi har tänkt. Det finns en härlig koppling mellan blogg, funderingar, diskussioner och bilderna som vi har haft. Vem vi är, hur det ser ut, vad behöver vi ändra på, hur vi vill ha det, tanken på hur det kan se ut, tankar som sätter fart på funderingar. Att förändra är inte lätt däremot är det bra att vara medveten och kritiskt granska hur det ser ut i verkligheten.

Här kommer bilderna från vårt projektarbete.





Mitt öga


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar