fredag 9 mars 2012

Processdag 8/3

Idag fortsatte processen. Ville inte ens gå hem, men var ju tvungen att hämta barnen. Sen börjar materialet att ta slut, ingen färg och hur ska man fortsätta då? Dags att skrapa fram lite mer hemifrån. Hur fortsätter man att skapa när det inte finns mer material? Tänker på skolan och deras nedskärningar. Har vi varit tillräckligt sparsamma? Mer material får vi inte! Samtidigt som vår grupp har bestämt att hålla nollbudget och enbart använda det som finns. Kan man skapa utan pengar i dagens samhälle? Klar man kan, det gäller bara att använda sin fantasi. Det finns hur mycket material som helst om man bara tittar lite noggrannare och hur mycket har man inte samlat på sig under åren. Hur mycket slänger man inte varje dag. Kunskapen om att skapa produkter saknas, vi har bara kunskap om att vi ska köpa färdiga produkter.


Dagens målning är spindelnätet med gubbarna och trädet. Det jag vill säga är att det är viktigt att se och fånga alla barn. Att det är viktigt att ha ett nätverk så man inte missar eller förlorar någon. Trädet är början på något som jag skrev om sist. Där fortsätter min process men vet inte riktigt hur jag ska fortsätta. Hur ska jag fortsätta och med vilket material kan jag använda mig av?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar