tisdag 6 mars 2012

processdag 6/3

Ögat står för att det är otroligt viktigt att se! Se vem vi är, att vi alla är lika som olika. I en värld där alla är lika mycket värda. Vem stoppar mig i min kreativitet? Bara min egna osäkerhet. Den som har "makten" ska kunna se!



Ett samhälle söker sin berättelse. Ett nytt utbildningssystem för världsmedborgaren.


Processen fortsätter, nu gäller det att knyta samman allt! Det ska bli spännande att se var vi kommer att hamna när denna processen har nått sitt mål eller rättare sagt var hamnar jag. Svagheten som jag har insett att jag har är: Jag måste ha en planering eller rättare sagt en struktur och även förstå hur de andra i gruppen tänker innan jag kan komma i gång, däremot är jag absolut inte intresserad av att planeringen går som man har planerat utan används enbart som en mycket god grund till en fortsatt bra process. Att tro mig att förstå hur andra tänker är det viktigaste för mig för att jobba vidare. Olikheten i gruppen är stor, men likheten likaså.

En process är som ett träd där grenarna förgrenar sig och fortsätter växa och förgrena sig, trädet växer och växer. Ibland går en gren av och ut kommer ett nytt skott som blir till en gren. Men för att ett träd ska växa behövs en bra grund, men hur trädet ser ut när den är 10 meter högt är svårt att säga, allt beror på miljön runt omkring.

1 kommentar:

  1. Det ser bra ut men det är bra om du summerar varje dag lite kort.
    Bifogar kommentar från Bengt Franzén.
    Nu finns ett förtydligande om processen med processdagboken på GUL under: Tema gestaltnings dokument.

    SW

    SvaraRadera