tisdag 14 september 2010

Stress

Varför skall jag hela tiden stressa? Hade seminarie igår, där vi skulle lämna in en text om litteraturen. Har för en gångs skull läst all litteratur. Men tyvärr hann jag ju inte skriva texten. Började klockan 1.00 på natten och skrev några timmar. Sov 4 timmar, upp och fortsatte. För lite sömn för mig behöver minst några timmar till. Kände mig rellativt klar vid 10 tiden och skulle bara printa ut den. Vi köpte en ny trådlös skrivare för ca 2 veckor sedan. Men ingenting hände. Fick sitta och fel söka, inget fel. Fast det fanns ingen uppkoppling till skrivaren. Fan vad trött jag blir. Tillslut laddade jag ner nya drivrutiner och tillslut fungerade det. Då var klockan 11.00. Lilleman lämnas på dagis 11.30. In i duschen, på med kläder, in i bilen, köra 8 km till dagis, där 11.35 mitt i maten. Stressad? Bara lite. Ganska mycket faktiskt. Nu trodde jag att jag hade gott om tid eftersom vi börjar klockan 13.00. Käkade lite lunch på ikea. Iväg in till stan. Inga parkeringsplatser, vägrar betala 25kr/timmen. Snurra runt som en galning, stressad absolut. Tillsist hittade jag en plats en bit från skolan. Sen? Bara lite. Stressade iväg till skolan. 15 minuter sen. Att det aldrig spelar någon roll hur tidigt eller sent man börjar, så kommer man aldrig i tid. Seminariet var okej men pratade bara om en massa saker som inte hör till litteraturen, det var intressant ändå. När jag väl kom hem vid
5-tiden igår blev det middag och sen gick jag och vilade, vaknade 02.00 på natten somna om och gick upp vid 7, gott bara 12 timmars sömn, fast tydligen behövdes det.
Idag är det plugg hemma. Hoppas bara att jag får någotting gjort. Gubben är hemma och är sjuk. Lilleman är hemma för att hans mamma inte orkade stressa iväg till dagis. Skall försöka hinna med och baka en tårta till killarna eftersom de inte fick någon i lördags då de fyllde år. Men nu är det först kaffe sedan plugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar