fredag 17 september 2010

Svamp BOB

Har provat på att göra sugerpaste till tårta, riktigt roligt att få göra något annorlunda. Blev ett försök till en svamp bob fyrkant tårta, behövs en massa mer övning tror jag.


Äntligen är det fredag och bara en massa plugg. Har hållt på hela dagen. Börjar bli seg i huvudet nu. Kanske ha lite fredags mys med familjen. Fast jag vet inte om jag har lust att lämna min dator som jag älskar. Barnen och gubben sitter ju ändå bara och spelar xbox. Barnen fyllde ju år förra helgen så de fick var sitt spel plus att gubben tjatade till sig ett också. Snacka om att vara ensam. Men vad gör det, jag har ju min dator.

Minstingen kör barnbåtar på Liseberg

Måste försöka hinna med att göra klart mitt arbete som skall lämnas in på onsdag har ingen lust till att sitta i sista sekunden igen.

VARNING FÖR GNÄLL..
Har även fått talat med specialpedagogen. Att det ska vara så extremt jobbigt att skicka en remiss till logopeden. Bvc ringde och frågade om det var okej, jag svarade ja sen ville hon även skicka iväg honom på hörselkontroll för det var enligt deras riktlinjer. Men jag undrar varför skall han iväg till hörselkontroll när han både förstår och hör hur bra som helst. Jag sa nej. Ibland eller rättare sagt alltid blir jag så extremt arg på att de inte kan se mitt barn för det han är, inte bara på att han är sen med talet enligt riktlinjer och "normala" barn. Men allt det som han kan som de inte ser. Men att se helheten måste vara extremt svårt. Talet kommer, men alla kan inte utvecklas enligt normalkurvan... Nu har jag gnällt igen men jag skall försöka bättra mig men det har varit så extremt mycket med möten, skola, samtal mm. Känner mig totalt slutkörd. Efter bara 2 veckor iskolan, vill ha sommarlov. Vill att barnen skall ha sommarlov och slippa barnens skola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar