måndag 8 november 2010

Leka elektriker


Snart ser det ut så här igen.

Igår var det värsta slappare dagen. Hände inte mycket. Hade tyvärr lovat barnen lördagsgodis på videomix. Men fick mutat min man så han åkte dit med barnen. Själv satt jag och vek 3 veckors tvätt. Jag fattar inte vad tiden tar vägen. Det blev även lite filmer. Nya Terror på Elmstreet. Min 8 åring älskar skräckfilmer, hans mamma tycker inte om skräckfilmer. Men man minns tillbaka på tjejkvällarna med gamla kompisarna, när vi hyrde film och tittade på terror på elm street, det var evigheter sen. Idag fick jag ett ryck, röjt och slängt massor i sovrummet och vardagsrummet. Som vanligt så förstår jag inte vad all skit kommer ifrån. Eller är det så att jag bara är trött på att ha saker runt mig, så att jag slänger allt. Idag har varit en riktigt bra dag och så här pigg har jag inte varit på länge. Gubben har isolerat ena väggen mellan hallen och storahallen. Nu när det börjar bli kallt ute så kommer man ihåg att det bara är en sommarstuga på vissa ställen i huset. Det drar kallt som bara den och lite tilläggsisolering skadar inte. Jag har även lekt elektriker idag satt upp nya elkontakter i hallen och till och med ett doslock kom på plats. Tänk om man gjorde lite varje dag med huset sådant som bara tar 30 sekunder så hade kanske huset sett bättre ut. Känner mig mycket stolt över dagen som gått.
Imorgon är det litteraturläsning hemma och jag är klar med boken. Kanske skulle man börja med nästa eller så blir det att sätta upp fler doslock som saknas på många ställen, får hoppas på att de räcker bara. Nu är det sängen som gäller och jag njuter över att ha en renbäddad säng, GOD NATT...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar