fredag 5 november 2010

Novemberlov

Barnen har novemberlov. Äldsta sonen jobbar, fick jobb på sin praktikplats hela veckan. Kul att han vågade fråga, tror inte att jag hade tjatat på honom. För det hade jag. Han är helt slut efter dagarna, stackarn. Men han ville faktiskt jobba. Så nu har han faktiskt provat på. Ena mellan killen håller på med sin utredning angående läs och matte. Ska få svar på måndag om en vecka. Jag har varit på språkhandledning på min skola och fått lite tips och hur jag skall göra istället när jag skriver. Tänk att man kan glömma hur man skriver eller så har jag aldrig kunnat det. Har varit på första föreläsningen på nya kursen, den handlade om matematik för de yngsta barnen i förskolan. Den var inte speciellt intressant, eftersom det känns som man redan visste allt detta innan. Vi hade Camilla Björklund som även skrivit boken Bland bollar och klossar som föreläsningen handlade om. Hon var bra, men det kändes inte som att det var något jag lärde mig. Det var en hel dag i skolan 9-16 oj vilken lång dag. Tur att man inte jobbar kvar på volvo där de kör övertid varje lördag fram till jul. Det är riktigt soft att studera ,men otroligt jobbigt att sitta stilla en hel dag. Hade kramp och domningar i benen och det värkte. Men vilken tur att man kom hem.
Som vanligt är jag dödstrött runt 7 tiden på kvällen men så går det över och nu är klockan snart 1, jag måste få ordning på mina sömntimmar. Som vanligt bara en massa svammel i bloggen men det är så mitt liv ser ut och jag är riktigt nöjd med mitt liv och att jag tog chansen att börja plugga. Ha en skön natt och en underbar dag för imorgon är jag ledig (litteraturstudier).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar