tisdag 9 november 2010

Nu kom snön

Eftersom jag aldrig tittar på nyheterna, visste jag inte att det skulle snöa idag. Otroligt mysigt men inte när man har fyra barn och skall åka i väg till skolan. Panik! Lilleman var ju okej med kläder eftersom han går på dagis och lämnat vinterkläder där men hade ju inget framme, så det var bara att gå ut i tvättstugan och leta upp overallen. Resten av barnen, vad ska man säga? Har ju inte köpt några vinterskor till dem. antingen är de försmå sen förra året eller så kan de inte ärva för de fortfarande är förstora. Termobyxor samma där. Vill inte åka och köpa nytt har inte riktigt råd med det denna månaden. Men vad skall man göra? Så det blir att åka iväg på torsdag och köpa skor och termosar. Just nu står alla barnens skor och torkar på kaminen. Vantar, mössor, jackor och termosar hänger över hela huset och torkar, hoppas bara det hinner torka tills imorgon. Visst är det härligt med snö men det blir lite för mycket kläder överallt i vårat lilla hus. Barnen har gjort en snöboll som senare blev en snögubbe, minstingens ord. Dom har haft så otroligt roligt ute i snön. När jag åkte hem från skolan i Göteborg så hade den mesta snön töat bort, men inte här hemma, så nu har vi ca 10 cm snö. Jag tycker inte om att köra bil när det är snö ute. Så jag var inte så taggad att åka till skolan idag. Det gick otroligt bra för mig att köra men därimot var det många som hade kört i diket. Innan jag ens hade kört 800 m hemifrån låg det 2 bilar i diket. Ytterligare en bil låg i diket innan dagis. Undrar hur många det var som hade kört i diket idag? Själv körde jag av vägen för 5 år sedan och smällde min älskade polo som bara blev skrot, det var inget roligt. Fast det gått så många år så tycker jag fortfarande inte om att köra på vinterväglag. Nä, nu är det slut svammlat för idag, dags att ladda batterierna för morgondagen och föreläsning om boken: Små barns matematik. Oj, kom precis på att jag inte läst boken... natti, natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar