måndag 20 december 2010

En riktig skitdag

är det idag. Har varit hemma en hel vecka pga sjukdom så jag har missat praktiken i 5 dagar. När jag kommer idag och pratar med min handledare så får jag inte ta igen dagarna under mellandagarna först efter den 10 januari. Plus att jag måste ta igen de sammanhängande i rad. fattar inte hur det skall gå till eftersom vi både har tenta och examination plus att kursen slutar den 18 januari. För jag fick nämligen inte komma för att bara göra mina dagar som jag har kvar, men varför har man då praktik? Enligt min handledare så hade de ingen verksamhet under mellandagarna fram till 10 januari, Fast de har barn och dagis är öppet. Jag undrar har man ingen verksamhet så tycker jag mycket synd om barnen som skall vara där, vad skall de göra? Enligt min handledare kunde hon inte godkänna mig eftersom hon skulle vara ledig. Så hon måste tydligen vara med varje steg jag tar, synd att hon inte visar det annars. Har mina uppgifter som jag skall göra kvar, eftersom jag inte fick göra dem första veckan eftersom de planerade för luciadagen med sånger. Visst det gör inte mig något, men då ska jag fan inte få skit för att jag inte har hållt i någon planering heller. De vill att jag skall hålla i en samling för alla barnen men de har bara en samling tio minuter innan barnen skall äta lunch. Att ha en samling när barnen är mest hungriga och trötta är helt enkelt helt idiotiskt. Är det det de kallar verksamhet? 10 minuter samling om dagen? Känner mig så otroligt besviken! Har känt mig otroligt ledsen hela dagen. Jag undrar vad det är de egentligen vill att jag skall göra? Att hålla en samling är väl inte det ända man skall göra med barnen. Det är ju så otroligt mycket mera man gör som att försöka förstå hur de olika barnen tänker och fungerar. Det bästa var ju när jag sa att verksamheten ser ju lika dan ut under jul alla år så varför får man inte vara där och se hur det fungerar då? då svara hon att det är ju bara ett fåtal dagar varje år det ser så ut, jag förstår det men jag förstår inte varför jag inte skulle kunna komma. Detta sitter hon och berättar för mig under frukost med barnen så barnen lyssnade, vilket jag inte tyckte var okej, kände att jag var på väg att börja gråta. Men hon hade ju rätt som vanligt, inga argument fungerade på henne. I vilket fall som helst så har jag skrivit ett brev till skolan och väntar på svar, sen blir det att kontakta vfu samordnaren, för så här tycker jag inte att det skall gå till. Funderar starkt på att byta praktik plats, för det här tänker jag inte gå med på, får jag inte gjort mina dagar så blir det inga pengar i januari och då går jag under. Eller vill hon betala mina räkningar. Vill bara säga att våran termin sträcker sig under hela jul och nyår också inget ledigt, så frågan är om hon verkligen kan neka mig? Imorgon blir inte rolig då jag är på otroligt dåligt humör, hoppas att lite sömn kan hjälpa. Dags för sängen uppdatering kommer om någon skulle vara intresserad. Fast bloggen skriver jag för mig själv så de som läser den får skylla sig själva om ni tycker jag gnäller för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar