fredag 10 december 2010

En veckas praktik

I måndags lyckades jag att försova mig började på praktiken 7.45 vaknade 8.50 hela familjen hade sovit otroligt gott. Så det var bara att köra alla och hamnade på praktiken klockan 10.30. Lyckad dag. Tisdag var vi på bvc och för första gången blev mitt barn inte underkänt vilket de brukar bli. Fast det var ju en ny bvcsköterska med lite modernare tankar så det var väl inte så konstigt. Onsdag och Torsdag flöt på ganska bra förutom all snö och minus grader. Idag fredag var det betydligt värre. Började 6.00 på praktiken, lite stressad som vanligt men kom nästan iväg, När jag ska köra kommer ena katten och lägger sig på vägen och dum som man är så väjer man och vips så satt man fast i diket. Tycker inte om denna katten längre. Så det var bara att ringa och säga att man var sen igen. Som tur fick jag tag på bonden nedanför som drog upp mig ur diket för 200 kr ibland kan det vara billigt att köra i diket. Jag kan väl till lägga att jag hade kört nästan 6 meter från parkeringen så resan blev extremt kort. Haha. Gubben var inte lika glad på mig men vad gör det det är ju därför han älskar mig för att jag är den jag är! I helgen vankas det stor städning och plocka fram alla julsaker om jag orkar vill säga. Hemmet har ju havererat totalt efter en veckas praktik, man hinner ju inte någonting förutom laga mat och gå och lägga sig. Men nu ska jag titta på AVP ettan och tvåan har ju inte sätt tvåan än fast vi har haft den jätte länge hemma. ä dags att ladda klart Words som förvann efter att vi fick krashat datorn i veckan. Ha en underbar helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar