söndag 19 december 2010

Julgran

Idag kom julgranen in i vårt hus. Kläd och klar till julafton om 5 dagar. Undrar hur jag skall hinna med allt? Har missat 7 dagar då jag har varit sjuk, 7 dagar som inte kommer tillbaka. Men har lovat barnen att baka pepparkakor imorgon och sätta ihop pepparkakshuset. Det får nog bli det ända som man hinner med i år.
Har insett att jag måste göra något åt min vikt, går upp hela tiden har snart inga byxor jag kommer i. Tror jag har gått upp över 20 kg sen jag slutade jobba på volvo. Det är väl inte så konstigt för nu rör man sig ju ingenting när man går i skolan. Bra att det blir jul också och inga godsaker haha. Känner mig stressad över att ha varit sjuk. Fattar bara inte varför man skall känna sig stressad över att vara sjuk. Nä, nu är det dags för sängen, hoppas jag vaknar tidigt imorgon och utvilad och frisk. Sov gott saknar dig redan...

Tyvärr så kan jag inte somna, min man ligger och snarkar och jag blir galen. Han skadade sin axel i somras och har bara kunnat ligga på ett sätt när han sover och det mest fantastiska var att han slutade snarka, så i nästan ett halvår har jag sluppit hans snarkningar. Tydligen har han blivit rörligare, så nu ligger han och snarkar igen, ibland tror jag att han skall få andnöd, fan vad trött jag är på hans snarkningar... dags att knuffa till honom för 327 gången...

1 kommentar: