torsdag 3 februari 2011

Att vara två föräldrar

En liten rolig sak som hände idag. Eftersom jag har hemma studier så tyckte jag att ena sonen kunde ta bussen hem från skolan idag. Han slutar vid 12.20, men går hos talpedagogen klockan 13.00. Skolan och fritids vet om att han skall gå dit. Jag ringer till fritids och säger att han skall ta bussen hem, den som går vid 14.00-tiden. Som vanligt så svarar dom inte. Jag lämnar ett meddelande på telefonsvararen, klockan är 12.15. Klockan 13.10 kommer sonen hem. Jag får till svar att pappa skickade med en lapp på morgonen att han skulle ta bussen hem. Det visste inte jag. Det spelar ingen roll eftersom jag är hemma. Men det bästa av allt är att fritids ringer mig klockan 14.40 och meddelar att de skickade hem honom på den tidiga bussen. Men varför lyssnar man inte av telefonsvararen när alla barn slutar 12.20 varför vänta i 2 timmar och 20 minuter. Ibland kan det bli knasigt när man är två föräldrar, fritids har ju inte gjort fel, men kolla telefonsvararen eller försök åtminstone svara när man ringer. Har ringt säkert över 50 gånger och 1 gång har de svarat. Fantastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar