fredag 18 februari 2011

Vila och sov dag

Har jag haft idag. Är rätt slut både i tankarna och kroppen. Har haft en ganska dålig vecka. Gubben är fortfarande inte bra, han har varit och gjort laser behandling på ena ögat för att ta bort en svullnad. Sen kommer det antagligen fler behandlingar för att stoppa blödningarna i ögat, inte kul med diabetes. Sen kan han ju inte prata för virus infektionen på stämbanden, men varit iväg på vårdcentralen men inga fel hittades. Själv har jag min bihåle inflammation som en birest från influensan som hela familjen har haft. Tror det är en av de värsta influensor familjen drabbas av. Barnen mår bättre men de är fortfarande extremt slemmiga. Ursh och fy för alla sjukdommar. Skulle egentligen haft praktik men känner att kroppen fortfarande är extremt sliten, men skall ditt på måndag. Lite ångest över praktiken, en ny plats och hoppas verkligen inte den är lika dålig som förra, men ångesten finns där ändå, kanske inte så konstigt att man mår som man gör. Har iallafall sovit nästan hela dagen, känns som om man borde orka göra något idag men som vanligt är jag helt slut.

Nästa vecka skall vi på möte i skolan om ena sonen som fick diagnosen dyslexi, skall bli intressant och se vad de kommer att säga nu. Eller om de ska ha en massa bortförklaringar som vanligt. En klassisk kommentar som har kommit upp flera gånger "Vi jobbar inte på det sättet", frågan som jag ställer - men har ni inte en läroplan att följa? Haha de är för roliga i skolans värld.

Sportlov i all ära men varför skall man ligga sjuk varenda år? Nästa år skall jag vara frisk det har jag bestämt mig för och inga barn sjuka heller.

Imorgon skall vi till lilla kusinen som blir 6 år och äta tårta, det hoppas minsta sonen på iallafall. Han tjatar och tjatar om tårta.
Nä, nu skall jag ta tag i hemmet och hoppas att jag blir klar innan gubben kommer hem, så att han blir lite glad i all virr varr som varit dessa sista veckor... Ha en underbar och trevlig helg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar