lördag 2 april 2011

Har missat den absolut viktigaste dagen i mitt liv.

Inte nog med att jag missade våran bröllopsdag så har jag missat den mest betydelse fulla dagen av alla. Den dagen som verkligen skall och bör firas. Gissa vilken! Nej det är inte någon av barnens födelsedagar, inga födelsedagar överhuvudtaget,nej, inte bröllopsdagen, åh vad dåliga ni är på att gissa...

Idag för ett år sedan och 6 dagar sen var min sista dag som anställd på volvo. Det är den absolut bästa dagen i mitt nya liv, att veta att man aldrig någonsin skall sätta sin fot på det betonggolvet igen. Slippa all stress, omänsklighet, att bli uppsatt på toalettlistan för att vänta på sin tur att gå på toaletten. Att slippa känna sig stressad av att komma en sekund försent från rasten och vara nerjobbad. All skit man har tagit genom åren. Värk i kroppen och sömnbristen.

Det finns ju tyvärr en sak man saknar och det är ju lönen, den ända anledningen varför man jobbade där och stod ut i så många år. Idag är det studielån som gäller och det är ju alltid roligt att vara fattig student och inte en krona drar man in och det känns underbart (inte när räkningarna skall betalas bara, fniss) men, men vad gör det om hundra år. Kanske har man bidragit med något till framtiden och satt lite spår i historian, vem vet?

Dags att släppa datorn en liten stund och sova, sen har jag bara 70 sidor kvar att läsa imorgon (idag). Hopåpas på bra väder så att man kommer ut lite och kan elda upp all gammalt ris som ligger på tomten. Ha en underbar natt, nu skall jag bara leta upp kudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar