tisdag 12 april 2011

V.I.P

En härlig helg med underbart väder. Det tråkiga var att gubben jobbade över så det blev lite plugg. Sen fick jag färgat håret, det är över ett år sedan jag gjorde det sist, tiden går så otroligt fort. Gubben sa att det var över två år sedan men minnet har aldrig varit hans starka sida. Blev lite irriterad på honom och gjorde det klart och tydligt för honom att när vi gifte oss för ett år sedan så färgade jag faktiskt håret, så det så! Som vanligt blev det rött, men jag slog på stort och färgade topparna svarta. Varför mesa sig, våga prova nya saker. Precis när jag hade sjölt ur det sista i håret ramlade lilleman i trappan och kom gråtandes och jag tröstade honom, han hade slagit i läppen så det blödde lite sen drog han handen över hakan och då ser jag blodet forsa. Bara att plocka fram förbandslådan och börja tejpa, men det går inget vidare för det blöder lite för mycket så det var ju bara att sätta sig i bilen och åka till sjukhuset. Det blev en ihopklistrad haka och lite mera tejp, såret 2 cm långt med en stor glipa, fattar inte hur han alltid lyckas. Så ett vip- kort på sjukhuset hade ju inte skadat.

sen är det ju sjukt mycket i skolan igen, vet inte om det är mycket att gör eller om det bara är dålig info om vad vi skall göra. Blev iallafall godkänd på förra seminariet och idag har jag lämnat in till seminarie 2, har igen aning hur det kommer att gå eftersom jag som vanligt inte förstår vad det är dom vill man skall lära sig. Fast hur mycket kan jag lära mig??? Inte så mycket!!! Jag kan ju redan allt *fniss*.

Idag har jag även varit på möte i förskolan och träffat förskolechefen, logoped, specialpedagog och två av sonens förskollärare, för att se hur de skall jobba med honom i förskolan och vad jag kan göra hemma. Det var ett givande samtal och känner faktiskt att de tar det på allvar för en gångs skull. jag är inte orolig för hur de arbetar i förskolan utan hur det kommer se ut när han kommer till skolan då förhållningssättet mot barnen förändras alldeles för mycket. Men, men det skall väl för en gångs skull lösa sig men inte för att vara negativ, så tror jag faktiskt inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar