fredag 22 april 2011

Underbara vår

Jag njuter för fullt av det alldelse underbaraste vädret, grejar och njuter av att man faktiskt bor i hus när våren kommer. Det kliar i fingrarna av allt man vill göra och hinna med under den ljusa tiden på året. Idag var det shorts väder och t-shirt. Altanen oljad och "FIN" och trädgårdsmöblerna färdig laserade. Äldsta sonen var i väg på Elmia med sin Farbror tror han haft en underbar dag med massa fräcka bilar. Vi andra har bara njutit av solen och värmen och ätit ute för första gången i år. Grillat skulle vi ha gjort i 2 dagar men jag har nu bestämt mig för att grillningen blir imorgon dock är det inte årets första för den gjorde vi i Januari, förra årets första grillning gjorde vi 2 Januari haha man skall vara först. Funderar varför man inte grillar mer på vinter istället för att grilla när det är som varmast ute. Så imorgon till Påskmiddag blir det potatisgratäng och grillad karre som just nu ligger i hemgjord marinad mmm undrar hur det kommer att smaka. Marinaden är ett hopkok av allt möjligt så det skall bli extra spännande om det kommer smaka gott eller om det kommer smaka mindre bra. Hoppas på strålande sol och ett underbart påskväder och sen blir det påskbrasan på kvällen nedanför backen. Men nu skall jag försöka lyckas med att lägga ungarna tyvärr så vill de inte lägga sig tidigt men det är väl inte så konstigt när de snart är 17, 13 och 9 år, fast man tycker ju att lilleman 5 borde vara trött, men han gör som sina bröder, han är vaken, men vad gör det det är ledigt och väldigt mysigt att ha alla barnen uppe (INTE)men är det lång fredag så är det som ena mellan kollen sa igår:- Imorgon får jag vara uppe hur länge jag vill eftersom det är lång, lång fredag. Haha de är för underbara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar