torsdag 26 maj 2011

Inlämnad, två timmar före utsatt tid

Ja, det är min tenta som äntligen har blivit inlämnad. Domen kommer antingen på tisdag eller onsdag nästa vecka, får reda på det imorgon. Det känns inte ens skönt att den är inlämnad, pressen över att få svar är alldeles för jobbigt att vänta på, har man blivit godkänd eller är det omtenta i Augusti? Fick gubben att läsa den och han fattade ingenting av det jag hade skrivit utan att det var en massa upprepning, bra sa jag upprepning ska det vara då har jag åtminstone den röda tråden i arbetet. Men jag förstår inte varför han inte fattar, eller? Hur kan han fatta vad det är som står när inte ens jag gör det. Men som svar fick jag att han inte är någon j-a lärare och då frågade jag Varför fattar inte jag då? Du är heller ingen j-a lärare. haha han är den goaste och smartaste man jag kan ha.

Annars har allt gått bra förutan att alla barnen har varit magsjuka mitt i tenta skrivningen, det bästa är att det bara har kommit bakvägen, själv har jag klarat mig, än så länge.

Och mitt uppe i all tenta skrivning kommer äldsta sonen hem och berättar att han har fått godkänt i matte och VG i engelska och sen har han även fått sommarjobb på PCN, där han gjort sin praktik. Tack PCN som tar hand om min son i sommar, men var lite snälla mot honom, han är ju min förstfödda. Bara en månad kvar tills lilla pojken blir 17 år, Jag fattar inte hur han helt plötsligt kunde bli äldre än mig, KONSTIGT!!! Nu får detvara dags att släppa datorn och leta upp sängen och se om man hamnar i den innan det har blivit en ny dag och sen till alla i klassen lycka till och hoppas att vi alla kommer bli godkända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar