söndag 1 maj 2011

Valborg

Idag var det tydligen Valborg. Har inte gjort något alls idag, förutom att sovit otroligt mycket. Fattar inte varför jag helt plötsligt skall bli så trött igen, har känt mig väldigt sliten hela veckan. Mycket kan ju bero på värken i nacken som gör att armarna och fingrarna domnar bort, vilket är jätte jobbigt. Funderar om jag överansträngde mig förra veckan när jag var ledig?
Funderar när kroppen skall bli normal igen, det är ju ändå nästan 2 år sedan jag jobbade på bandet eller är det så att det skall vara kronisk värk resten av livet?
Mycket funderingar är det just nu och jag funderar mycket över hur det skall bli att börja jobba sen när skolan når sitt slut, men varför skall jag behöva tänka på allt sådant nu det är ju över 2 år kvar innan studierna är klara.

En positiv sak är att jag skall vara hemma hela sommaren och ha sommarlov eftersom jag får tillbaka lite grann från skatten, men samtidigt så skall man höra allas åsikter om att man skall jobba och söka sommarjobb och jag orkar inte lyssna längre. Varför kan jag inte få vara hemma och vara tillsammans med mina barn, så länge ekonomin tillåter det, gubben har ju inga problem med att jag är hemma men varför skall alla lägga sig i vad jag gör? Tydligen är det så att man inte får vara hemma med sina barn utan man skall jobba hela tiden även om man inte behöver för man skall tjäna pengar. Men tiden med barnen är ovärderlig, tiden kommer aldrig tillbaka och varför inte vara hemma medans man kan, jag har ju över 30 somrar kvar innan jag går i pension och det känns så otroligt tråkigt att man skall behöva lämna bort sina barn till dagis och fritids när man ändå kan vara hemma. Gnäll, gnäll, jo, jag vet men så är det just nu känner mig lite nere och just nu orkar jag inte ta andras åsikter om att man skall jobba, jobba, jobba, pengar, pengar, pengar.
Varför skaffa barn om man ändå alltid skall lämna bort dem, näää jag skall njuta av all tid jag kan vara med barnen för det är den bästa tiden i mitt liv, snart flyttar de hem ifrån för tiden rullar på otroligt fort. Minsta killen blir 5 år och den äldsta blir 17 år i år och jag önskar att man hade varit hemma mycket mera men det går ju inte alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar