söndag 24 oktober 2010

Sorterat skruvar hela dagen

Vårt hus innan vi byggde till.

Fler bilder kommer i slutet.

Har äntligen kommit igång igen. Har en liten skrubb på övervåningen där det mesta hamnar, inklusive allt material, skruvar, maskiner och en massa skräp. Emellanåt ramlar det ner saker, så som skruvlådor, spiklådor mm och allt ligger blandat och huller om buller. Har idag sorterat upp allt som fanns inne i skrubben. Skruvar, spikar, muttrar och verktyg i olika storlekar, fått ner alla bits och borr i sina rätta lådor och det var inte enkelt säkert ett tusental. Det blir lätt så när man har byggt ut och renoverat i över 5 år. Det blev en full xl-sopsäck och en bärkasse med metallskrot. Man bör inte spara på allt bara för att det kan vara bra att ha. Skruvar är dyra då måste man spara men när man väl behöver några så åker man och köper nya ändå så varför spara, min käre man? Jag tror inte du kommer att sakna något av det jag slängt idag haha. Bara du låter bli mina galgar!!!!!
Barnen hjälpte, och dom var jätte duktiga.
Nu är det några hyfsat lugna veckor fram över med skolan, arbete/rapporten i lämnad bara vara diskutat på torsdag, skall bara läsa igenom 3 arbeten och ta igen 2 dagars praktik på tisdag och onsdag. Sen är jag klar med kursen om jag inte blir underkänd förstås. Nästa kurs börjar om två veckor så jag måste beställa böckerna och det var inte lite böcker till nästa kurs. Nu ska jag försöka gå och lägga mig och hoppas på att vara super pigg imorgon och råläsa rapporterna.


efter tillbyggnad


Efter panel rivning




Nästan klart, vilket det antagligen kommer vara länge. Nästan klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar