onsdag 5 januari 2011

Stressad och rolig dag

Ja, jag skall ju göra min tenta men det snurrade alldeles för mycket i mitt huvud idag. Skulle iväg till logopeden med minstingen, har ju varit där innan med flera av de andra sönerna, så jag var väl extremt stressad av vad han skulle säga. Men det gick bra, hyfsat iallafall. Jag kan förstå att alla hänger upp sig när ens barn inte tillhör normen, men vad gör "experterna"? Idag fick han se lisa och per som skulle till mormor, logopeden läste och sen skulle minstingen peka på en bild av tre, vilken som stämde bäst överens med texten, Jag blev riktigt chockad över att han klarade så många som han gjorde, för hade jag fått samma frågor hade jag misslyckats på över hälften. Känns skönt att ens 4 åring är bättre och smartare än sin mamma. Det bästa var när logopeden kom till vilken bild det var möss på. Ena bilden var det mössor, andra en mus och tredje var det möss på och det var ju den han skulle peka ut. Men han fattade inte riktigt och började peka på första bilden: råtta, säger han, andra bilden -hattar, tredje bilden -råttor. Ha, ha vad man fick hålla sig för skratt, Fast jag skulle också sagt råttor för de såg ju såna ut. Måste ju säga att de kunde göra bilderna mycket bättre, texten bättre för när man som vuxen inte heller förstår bilderna hur skall en 4 åring göra det. Vi skall dit om en vecka igen så det skall bli roligt och se vad som kommer att hända.

Fick även ett härligt julkort av en gammal vän idag och det var roligt, kul att du följer min blogg, hoppas allt är bra med dig och vi borde verkligen ta och träffas, det är alldeles för längesen vi sågs. Härligt att se hur stora dina barn har blivit.
Tur att du inte har sett mina de har blivit alldeles förstora.

Min man skall även stämma mig eftersom han var med på ett kort som jag la in på bloggen, men han får skylla sig själv när han alltid står i vägen och alltid måste fastna på kort när jag tar, SKYLL DIG SJÄLV!

Imorgon måste jag ta tag i min tenta, fast jag tror det kommer bli bra bara jag får lite mer flyt i skrivandet, synd att man alltid skall jobba bäst under tidsstress. men sån är jag, synd att kroppen inte fixar stressen bara. Dags för sängen, sova och må bra imorgon, pigg och alert och hoppas att den jävla förkylningen gett med sig. Sov Gott!

1 kommentar:

  1. inte stämma, utan dra inför domstol så får dom utmäta straff...

    SvaraRadera