torsdag 10 juni 2010

Första skolavslutningen av tre

Idag går min äldsta son ur nian, jag är otroligt stolt över honom. Han har verkligen kämpat hårt. Det jag är mest glad över är att han slipper gå mera i den skolan. Han kom hem igår och berättade att han inte skulle få Vg i engelska fast han har fått vg på alla prov inklusive nationella proven, bara för att han inte har lämnat in planningsheet i tid, ett verktyg för att nå målen. Tur att man inte ska sätta betyg på lärarna. Jag tror att de flesta skulle få IG eftersom de inte följer kriterierna, läroplaner och skollagar. Jag tycker så himla synd om honom, demokratiskt skola vad är det? Att hela tiden bli överkörd av lärare.
Imorgon är det de 2 mellersta pojkarna som har avslutning. Skall också bli helt undrebart att slippa deras skola och äntligen få sommarlov. Det förtjänar dom verkligen och jag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar