tisdag 29 juni 2010

Bara 2 kvar

till mina 100 första inlägg, detta blir mitt 99:onde. Har nu sommarlov på riktigt. Firat midsommar med vänner och hade jätte trevligt. Tack för en underbar kväll.
Har nu kommit igång med huset igen efter en lång pause, av olika anledningar. I lördags fick jag målat takpanelen som har legat i flera år. I söndags rev vi ner gamla taket i vårat sovrum och satte upp den nya takpanelen i vit. Så nu har jag ett underbart vit tak i mitt sovrum. Jag visste inte att vitt kunde vara så otroligt snyggt. När vi köpte huset för 9 år esdan fastnade jag för att huset hade paneltak i furu, tyckte det var snyggt till skillnad från lägenheten med vitt betong tak. I dagens läge hatar jag furu som gulnat. Inte det minsta vackert.
Har även målat andra gången i badrummet och nu börjar taket bli vitt, men det är fortfarande flammigt och jag har inte bestämt mig om jag ska måla det en gång till eller om jag skall vara nöjd. Det ser ganska bra ut ändå. Det måste inte vara perfekt. Har även planer på att måla kökstaket där även det taket är i furu. Tyvärr så känns det i nacken och armen efter att jobbat över axelnivå. Lite dommningar i fingrar och så vidare. Har inte haft speciellt ont av det sen jag slutade på volvo men så fort man anstränger handen så börjar det. Men lite gamla arbetsskador får man väl stå ut med. Det är nu ca 1,5 år sedan jag opererade handen för karpaltunneln det har blivit mycket bättre efter operationen och ännu bättre sen jag slutade på volvo. Men då och då kommer det tillbaka vid hög belastning av handen. Kanske skulle man ta det lungt ett par dagar, men samtidigt är det så skönt att äntligen göra saker man tycker om och se hemmet förändras till det bättre. I morgon skall jag försöka städa i ordning då det inte har blivit så mycket gjort av det de sista dagarna. Får väl se vad det blir för väder, kanske blir det en dag på stranden istället. Vi får väl se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar