lördag 5 juni 2010

Städ och röj lördag

har det varit idag. Började städa stora rummet och tänkte nu får det vara nog. Bakom soffan har det legat panel som blev över när vi byggde till på övervåningen för 5 år sedan, den har flyttats runt ett antal gånger i vårat hus på grund av plats brist. Den har nu legat minst 2 år bakom soffan och det behöver verkligen städas. Panelen ska till vårat sovrum där taket är knas efter utbyggnaden. Har nu fått sågat upp den i rätt längder, så den behöver bara målas och sedan sättas upp, självklart ska gamla taket rivas innan så det är inte så bara. Har även gjort en stor röj i storarummet, det blev riktigt snyggt och alla underbara dammråttor under och bakom panelen finns nu inte längre "RIP". Min underbara man har även sågat golvlisterna till hallen och jag hoppas att han även hinner såga upp taklisterna. De har nu legat och "torkat" i ett år så de ska ju iallafall inte krympa efter de har blivit uppsatta. Det har ju hänt innan. Eftersom jag nu har sommarlov i ca 3 månader så hoppas att jag ska hinna måla dem så att de snart är på plats. Har lovat att måla dem sen förra semestern. Katastrof. Men det har ju hänt en hel del sen dess. Sjukskrivning, vuppen, skolan,och en jävla massa möten med de i barnens skola, så det finns en ursäkt som är fullt godtagbar. Jag har bara några dagar att ta igen på praktiken och komplittering av hemtentan. Sen ska jag bara vänta på att barnen ska sluta skolan, så att vi kan ha en underbart, härlig och mysigt sommarlov tillsammans. Vi får se efter en vecka om det är så mysigt haha. Men nu ska jag gå ut och stöta min man med taklisterna så att det inte blir för mycket svinn, jag kommer ihåg när vi skulle sätta upp taklister i köket, det försvann meter efter meter innan vi kom på hur det skulle vara. Ha en un derbart solig helg och njut av att vara tillsammans med familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar