lördag 4 februari 2012

Arg!!!

Ja, jag har varit arg, och ändå har jag inte skrivit något i bloggen. Jo, nu var det ju så att jag fick hem min tenta från LSU160. Den låg och väntade på mig på köksbordet när jag kom hem en dag. Jag var glad ända tills jag hade öppnat den. Läraren hade inte ens läst mer en 1½ sida av sex. Hon tyckte att jag inte hade arbetat tillräckligt med den och att det var för mycket talspråk. Jag vet att det språkliga, har jag inte så lätt för alla gånger. Jag blev jätte ledsen att hon inte ens hade läst klart arbetet och inte ens första rubrikstycket, innan hon skickade tillbaka den. Men jag är van vid att kämpa och det gjorde jag även denna gång. Jag tog kontakt med studieombudet som både läste och hon förstod inte själv varför läraren agerade som hon gjorde. Efter många om och men och kontakt med läraren så skulle hon tillslut läsa hela. Jag förväntade mig komplettering och kanske en lite fetare komplettering bara för att jag sa emot. I Torsdags kom tentan med posten och det var exakt samma tenta som jag lämnade in första gången, inga ändringar och så skriver läraren att tentan är GODKÄND! Men vad fan, nu blev jag till och med irriterad över att jag inte fick komplettera, vilket meck med allt och GODKÄND. Ja, ibland kan man verkligen inte förstå sig på lärare och självklart är jag även glad att jag blev godkänd. Men det bästa av allt är ju att jag gått en kurs som heter specialpedagogik och det stora temat har handlat om att se barnens styrkor och inte brister. Men det ända läraren såg när hon skulle rätta tentan var mina brister och inte vad innehållet var. Men nu släpper jag detta och går vidare till nästa sak.

Bilen har nu varit trasig i över en månad och den har varit på verkstad i 2 veckor, inte kul. Så jag har varit duktig och för första gången har jag åkt pendeltåg. I torsdags var bilen klar men tyvärr så hade den körförbud eftersom jag ej hade hunnit med att besiktiga den eftersom den inte var hemma. Vi fick tid samma dag på besiktningen och den gick igenom; fantastiskt skönt.

Igår var det 18 minus här hemma och i morse hade vi inget vatten. Hatar verkligen när det blir så kallt. Nu är det värme under huset och vattnet har börjat fungera igen. Nackdelen är att vattnet till tvättstugan fortfarande är fruset. Men som tur är har jag hunnit tvätta upp nästan allt så nu klarar vi oss utan att behöva tvätta i allafall i en vecka.

I dag skall det röjas och städas lite och sen bara måste jag börja med de tunga böckerna i denna kurs. Fick lite panik när jag kollade schemat, tenta nästa tisdag och jag har inte ens öppnat böckerna. HJÄLP! Men det löser sig alltid.

Förutom allt som har varit har jag även sökt extra jobb och sommar jobb. Ena fick jag svar dagen efter jag hade skickat den och de skulle höra av sig igen om några veckor, och de var jätte intresserade. Fast man vet ju aldrig, men hoppas gör jag. Fick även fixat lite referenser och pratat med min gamle chef på Volvo och han kom till och med ihåg mig. Kanske inte så konstigt haha han kände till och med igen telefon nummret, Ja, man kan ju undra varför. Kanske för att jag ringde honom varje dag tills jag fick jobbet på volvo haha, vilken plåga jag måste ha varit.

Dags att börja göra något och så ses vi när vi ses, kära lilla blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar