tisdag 11 maj 2010

Första dagen i skolan efter praktiken

Har haft en lugn dag i skolan idag. Ett kort seminarie och en kort handledning på eftermiddagen. Hämtade ena barnet på dagis och åkte hem. Våran hemtenta uppgift skulle läggas ut klockan 16.00 så jag var snabb och kollade när jag kom hem. Fick värsta chocken fattade inte något alls, HJÄLP. Får sätta mig imorgon och försöka börja. Som tur är så har jag ganska lång tid på mig att försöka lösa den. Från värsta flummet till en seriös flummuppgift kan det bli värre.
Fick ett samtal från matte-utvecklaren som beklagade att min son inte har fått rätt hjälp,fortsatte att beklaga sig över att hennes utredning antagligen skulle ta hela terminen. Men det är bara en månad kvar och jag är bara glad att någon tar tag i det nu och inte sen. Hon har träffat min son idag och skulle börja nästa vecka. Jag är väldigt nyfiken vad skolan har att säga. Jag undrar verkligen om de fortfarande kommer att säga att han har fått rätt hjälp och att de har gjort allt rätt. Mycket besviken. Jag undrar varför de inte har gjort mera, de har vetat om detta sen innan han började i 7:an, de var mycket väl medvetna om detta i 8:an när vi hade vårat första krismöte. Och alla andra möten vi har varit på. Jag tycker det är mycket skrämmande att det får gå till på detta sätt. Men rätt hjälp har han fått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar