söndag 28 mars 2010

Äntligen fri!

Nu är det söndag igen. Ett magsjukt barn kräkts hela natten. Livet är bra härligt. Så jag kommer få en härlig dag imorgon tillsammans med minstingen. Har Städat lite på tomten idag, fan vad mycket skit det ligger. Hittar fortfarande saker efter ombyggnaden för 4 år sedan. Tycker man har plockat och städat på tomten i evigheter. Någon gång måste man ju bli klar eller? Fast om man jämför mot när vi flyttade hit så har det hänt väldigt mycket. Får hoppas att man hinner göra mycket nu till sommaren när man är hemma.
Tänkte försöka att söka lite extra jobb har insett att det kommer bli svårt att klara sig på enbart studiebidrag/lån eller så får jag ta och fjäska med gubben om han kan jobba över. Men det är heller inte kul man vill ju träffas också. Har försökt att gå igenom räkningarna men det finns inte något att dra ner på. Elen behöver man ju fast det hade varit jätte gött att kunna säga upp den det är en av de största utgifterna. Sen är det bilen men eftersom vi bor så långt bort, måste jag ju ha den annars kan jag inte ens lämna ungarna på dagis och skola. Fan att man måste vara så bekväm. Jag får väl lära mig att cykla igen det är ju bara 1 mil in till Kode och till bussförbindelsen. Är det någon som vet någon som behöver lite extra folk 1 dag i veckan? Eftersom skolan är lite slapp så kanske man även kan jobba mer men 1 dag i veckan räcker, tror jag. Får väl försöka skriva ett cv och skicka iväg till lite företag.
I Fredags var min sista dag som anställd och det känns jätte bra. Jag är så glad att jag vågade säga upp mig speciellt i dessa tider. Äntligen fri!

1 kommentar:

  1. Heejjj!! Så du har börjat blogga=) Kul=) Får man ju veta va som händer hos er;) Saknar dig såååååååå hääääääär mycket!!! Kram=)/Marina

    SvaraRadera