onsdag 24 mars 2010

En härlig onsdag

Dagen började med gestaltande redovisning. Våran basgrupp var sämst förbereda men det gick bra ändå. Vi spelade upp pappa,pappa, barn,, asgarv. Åkte sedan i väg tll majorna och lunchade med vupparna. Kardemumma har de bästa räkmackorna i stan. Åkte och hämtade våran konst hos Bob. Den blev hel läcker NOT så som man har kämpat men det är hur roligt som helst att jobba med lera. Sedan bar det av hemmåt.
Själv klart ringer det i mobilen. Skolsköterskan på barnens skola. Hon har hållt på och jagat mig i flera år. Jag börjar bli väldigt trött på henne. Hon ringer alltid mig aldrig min sambo det sista har jag vägrat svara när hon ringer. Men min sambo ringer hon inte är det något viktigt så borde hon väl ringa honom också men inte. Idag klagade hon på sonens viktkurv. Efter att jag nu har sagt upp mig från volvo och gått VUP känner jag att jag börjar bli starkare i mig själv igen. Jag fick sagt allt som jag har stört mig på. Ångrar inget. har inte ens tanken "jag borde ha sagt det eller det".
Jag sa till henne att det inte är okej att hålla på och jaga mig, varför ringer du aldrig min sambo då svarar hon att det är oftast mamman som har mest ansvar för barnet därför ringer hon mig. Men vad hände med ett jämnställt samhälle? Är det konstigt att mammorna tar mest ansvar om de hela tiden ringer oss. Känner att man aldrig räcker till, konstigt att man går in i vägen. Den här historien är så lång så den skulle ta flera veckor att berätta men jag fick sagt mitt och jag tror faktiskt att hon lyssnade hon bad till och med om ursäkt. Jag är glad att jag svarade. Ännu en sak som man kan lägga undan i garderoben och det känns underbart. Det känns som om allt börjar lösa sig men tyvärr är det många kärring knutar kvar, men man får lösa upp en i taget, tillslut finns det inga knutar kvar och då kommer livet att vara så mycket enklare. Imorgon börjar nya kursen på skolan lau 170, fantastiskt att en halv termin redan har gått. Nya krafttag imorgon och glöm inte att kämpa för det du tror på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar