torsdag 18 mars 2010

Sista dagen på vuppen och tack volvo.

Dagen började med att sambon försov sig och det var tur det. När vi hade samlat ihop alla ungar och skulle åka iväg i var sin bil, så säger han att jag inte kan ta min bil. Har fått punktering ett helt paffat däck. Tack för den. Men jag fick ju samåka med min gulliga sambo och det händer inte ofta. När vi kommer fram till dagis får minstingen värsta spelet i dag igen. Väl inne på avdelningen är vi 7 minuter försenade till frukost. Försöker alltid att komma innan eller efter frukost. Får kommentaren att vi borde komma tidigare(första gången vi kommer mitt i frukosten). Jag kan förstå om man alltid kommer mitt i frukost att man säger något, men första gången..... och efter en sån morgon. Dum som man är så säger man vad som har hänt, men varför ska man alltid förklara sig? De har inget med det att göra.
Åkte vidare till vuppen. Fick lite hjälp med office av Tina, tack så mycket, det kommer jag att ha mycket nytta av i fortsättningen och i min utbildning. De andra satt och spelade monopol och hade hur roligt som helst en bra avslutning på Leifs lektion. Sedan blev det räk-ciabatta på cafet. Den är hur god som helst. Sista lektionen hade vi coach Bengt och blev coachade för sista gången. Fick lite nya verktyg att använda. Vi i gruppen satt och pratade om förändrig och de flesta sa att jag hade förändrats sen första dagen, Det kändes roligt att höra, men det har även gnagt en del på mina tankar. Frågan är om jag har förändrats eller om jag bara har hittat tillbaka till mig själv den jag var förr innan volvo? Det jag kom fram till är: Jag börjar att hitta mig själv igen men det är en lång väg kvar, men jag har kommit en bit på vägen och med de verktyg man har fått är en bra fortsättning. Jag var förändrad men nu kommer jag tillbaka, starkare och med mycket mera erfarenhet. Tack Volvo för alla år och all erfarenhet jag tar med mig. Nu vet jag att jag aldrig någonsin ska låta någon få behandla mig som ni gjort.

Äntligen fri från kapitalismens makt. Nu ska jag bara vara lycklig och njuta av livet.

1 kommentar: